vineri, 6 iulie 2018

Surpriza de la mijlocul noptii!

Inca din Decembrie aveam prestabilite 2 partide pe Varlaam in perioade foarte bune, una in Mai pe A2 si cealalta in Iunie pe B8. Din pacate la cea din Mai nu am reusit sa ajung si am ramas cu partida din Iunie. Pentru mine era a 3-a intalnire cu sectorul B de la Varlaam, dar prima de zona aceasta a lacului. Pregatirile au inceput ca de obicei cu o luna inainte, incercand sa aflu cat mai multe informatii despre B8. Vorbind cu mai multi prieteni am aflat ca exista o insula care poate fie exploatata, avand locuri foarte bune si este zona malului drept care e plina de stuf si copaci si a dat rezultate. Am aflat ca de 2 saptamani standul merge destul de bine si a dat pesti mari. Pregatirile cu nada au fost destul de simple, 4 kg bile, 3 kg seminte, 2 kg pelete, 1 kg de pasta. Ideea cu care am plecat de acasa a fost sa prind cat mai mult, iar din cei multi poate nimeresc macar unul care sa-mi imbunatateasca recordul personal.

Sa o luam cu inceputul si anume standul de pescuit, B8 este capat de linie si lucrul asta e foarte important, pentru ca nu este o zona de trecere, este o zona in care pestele sta si de asemenea ai mult mai multe diferente de nivel decat pe B7. Un alt lucru extrem de important la standul B8 este umbra, este un stand care se preteaza la pescuitul in perioade calde, este un stand ferit de vant si pe toata perioada zilei ai umbra, fara sa fie nevoie de umbrela. Exista curent si cu un prelungitor de 15 m ai curent peste tot in stand fara probleme.
Revenind la partida, am ajuns Vineri pe la ora 4 pe balta, m-am grabit sa instalez cortul in primul rand, pentru ca vremea era in schimbare si urma sa ploua. Dupa ce am instalat cortul la jumatate de ora a venit o furtuna, care a udat tot. Dupa ce a trecut furtuna reincep despachetarea si imi dau seama ca mi-am uitat minciogul acasa. Incercand sa instalez sonarul, vad ca mi-am uitat si suportul de la sonda. Cu greu reusesc sa fac rost de minciog de la niste colegi, dar suport de sonda nu aveam de unde sa iau, asa ca m-am apucat sa bat tot standul cu prodding stick. Dupa 2 ore de cautari, m-am hotarat asupra a 3 zone, cu adancimi diferite:
1. zona din fata insulei pe care nu aveam cu s-o ignor
2. intre insula si malul drept este o zona cu adancime de 2 m si pietris pe fund.
3. malul din dreapta cu o zona tare, dar nisipoasa

Dupa ce am pregatit nada, facand un fel de terci cu bile sparte, bile de 16 mm, bile de 20 mm, pelete, seminte, pasta, am plantat cele 3 monturi in locurile gasite. Distanta la locurile respective era considerabila, apropiindu-se de 200m. Plantarea monturii am facut-o din barca, luand lanseta cu mine. Un alt aspect important a fost reprezentat de duritatea bilelor de carlig, care sunt foarte importante in astfel de partide. Exista mult peste mic, puiet, care cu siguranta plimba si scutura bilele de carlig si e important sa fi sigur ca ai momeala pe firul de par.

Am utilizat o montura clasica, blow back, cu fir moale, necamasuit. Carlige am folosit atat long shank cat si wide gape. Pe firul de par am pus un snow man, clasic, cu bila de 20 mm si pop-up de 15 mm. Pentru pop-up am mers atat be mulberry cat si pe pineapple banana.
Am verificat carligele inainte sa le pun in moturi, marimea carligului a fost nr. 6, pentru ca in ciuda faptului ca standul pare ca ar avea agatatura, nu imi faceam probleme pentru ca aveam barca.
Noaptea s-a lasat asupra baltii si dupa ce am mancat, obosit dupa o saptamana grea, m-am bagat in pat la somn. In timpul noptii sunt trezit de o trasatura, dar era putin atipica fata de ce avusesem pana acum. Adica nu era un peste disperat, care sa fuga cu montura, bipurile statiei erau constante, ca si cum era ceva motorizat, pastrand turatia constanta. Ridic lanseta de pe rod pod si ma simt conectat cu ceva, dar fiind la peste 180 -200 m, nu puteam sa-mi dau seama foarte bine ce era.

Cert era ca simteam o presiune constanta asupra lansetei. Un alt lucru diferit, era ca nu simteam vesnicele smucituri, de la datul din cap al pestelui. Ma gandeam sa nu fie o buturuga ceva, dar buturuga pleaca spre dreapta. Dupa aproximativ 20 de minute de lupta continua, pestele ajunge in apropierea malului. Din pacate face o plecare, care imi da de inteles ca am de aface cu un peste mare. Chiar daca avem frana reglata sa ia fir putin mai greu, pestele parea ca ia cu foarte mare usurinta fir. Nu s-a oprit decat dupa vreo 2 minute, timp in care desfasurase foarte mult fir, iar dupa aproximarea mea era la 60-70 de metri de mal. Incet, reusesc sa-l readuc in zona malului, mai face o plecare asemenatoare, dar se simtea ca e mai obosit. Dupa 33 de minute de drill reusesc sa-bag in minciog. Cred ca unora 33 de minute li se pare mult, dar atat au fost, de la 1:51 pana 2:24. De multe ori auzeam chestia asa ca atunci cand ridici miciogul simti ca pestele are peste 20. Cand am ridicat minciogul mi-am dat seama ca pestele respectiv era cel mai mare al meu. In salteaua de primire era masiv, imens, efectiv umplea salteaua de primire. Ii scot acul si il pun in sling, cantarul se opreste la 22.800 kg.

Eram in extaz, nu imi venea sa cred, ca prima trasatura, dupa nici 6 ore de la plantare, era un peste de peste 20.300 kg. Cu greu am reusit sa-l tin la poza, dar a iesit una frumoasa. Dupa 4 ani de zile, am reusit sa-mi implinesc visul de a reusi sa prind un peste mai mare de 20 de kg. Cu siguranta mai sunt ghinionisti ca mine care au ani de zile pe o balta cu peste mare, dar pentru mine ghinionul s-a oprit.

Pentru a putea avea captura vietii, ai nevoie in primul rand de loc bun, ac ascutit la montura, nada buna si nu in ultimul rand muuuult noroc. La aceasta partida toate au concurat la aceasta captura. Pana data viitoare va doresc fire intinse si sper sa mai reusesc sa pun pe salteaua de primire astfel de exemplare.

miercuri, 22 noiembrie 2017

Capturi in ploaie

In perioada 17-19 Noiembrie, cand multi pescari deja si-au pus lansetele la pastrare, eu si cu bunul meu prieten Gabi, am facut o partida pe acelasi Varlaam. La inceputul saptamanii, inainte de partida, vremea parea sa fie buna, chiar urma sa avem parte de soare. Din pacate prognoza s-a schimbat si din soare, s-a transformat intr-o ploaie mocaneasca si rece.

Vineri de dimineata ajung pe balta si sunt intampinat de un peisaj tipic de toamna tarzie, burnita, copacii erau goi, pe jos era un strat de frunze, totul era ud. Incep sa ma instalez, intre timp incepe o ploaie mocaneasca. Inainte sa plec de acasa m-am uitat pe prognoza si urma sa ploua pentru urmatoarele 24 de ore, cu mici intreruperi. Psihologic eram pregatit pentru asta. Reusesc sa termin undeva in jurul orei 12, dar ploaia nu se oprea pentru a putea sa caut locuri.

Dupa putin timp ploaia se opreste si reusesc sa intru pe apa pentru a-mi baliza locurile. Dupa o ora ma intorc la mal, imi pun pe fiecare lanseta momeala si le plantez. La carlig am folosit bile mici, de 16 mm si pop-up de 10 mm, cu diverse arome. Carlige mici de 6, iar ca nada am folosit o combinatie de bile mici cu seminte si pasta. Pe fiecare montura puneam undeva la 200-300 g de nada. Am incercat sa calibrez cumva si ansamblul de semnalizare a trasaturii, am mutat greutatea swingerului pe la jumatate, nu aveam nevoie de intreaga greutate pentru ca nu batea vantul. Ma temeam ca datorita lipsei vantului pestele nu va fi pus in miscare si voi avea o partida din nou fara peste.

Imediat intunericul s-a lasat asupra baltii, dar frigul nu se resimtea puternic. Probabil faptul ca temperatura apei era undeva la 9 grade, ajuta ca aerul din imprejurimi sa fie cu 1 grad mai mult. In cursul noptii am fost trezit de cateva bipuri slabe, din pacate era doar un caras, care poftise la bile. Nu am mai repozitionat montura. De dimineata am plantat-o in apropierea malului, in speranta ca voi avea parte de surprize. Pe la ora 11, am parte de un run de toata si incep un drill foarte interesant, care a durat undeva la 15 minute si cu inchieierea lui un prim peste pe salteaua de primire.

Un superb crap de 11,5 kg, care imi animase partida. Deja pentru mine faptul ca prinsesem peste, avand in vedere vremea si perioada anului, era un mare plus. Trasatura a venit de pe o apa de 3,8 m adancime, practic era sus pe un prag, care cobora de la 3,8 m spre 4,2 m. Substratul era nisipos, nu era piatra dar era ceva tare si cunoscand zona mi-am dat seama despre ce este vorba. Am replantat montursa si seara a venit cu un ospat pe cinste.

Nimic nu e mai frumos pe balta, cand ai parte de mancare calda pe o vreme rece. In jurul orei 11:30 in somn aud statia cum incepe sa urle in incercarea disperata sa ma trezeasca. Intr-un final ma trezesc, ies din cort si incep un drill foarte interesant. Pestele parea mai mare, in 10 minute era in minciog si de acolo in salteaua de primire.

Avea 14,3 kg un peste mai mare si tot special. Ploaia continua in reprize si mai era si un fel de burnita care intra in haine. A doua zi de dimineata, vremea s-a schimbat, vantul a inceput sa bata cum trebuie pentru standul meu, dar din pacate prognoza arata ploaie in jur de ora 12, asa ca am strans si am plecat.

Aceasta a fost ultima partida de anul acesta.

marți, 3 octombrie 2017

Cat de mult conteaza vremea

De 3 ani aproape toate partidele mele de pescuit le fac pe Varlaam si nu neaparat ca doar aici sunt pesti mari, ci pentru faptul ca balta e incredibil de grea, iar ca sa ai capturi trebuie sa suferi de multe ori. Cred ca in cele mai multe partide, am invatat lectii pe care probabil nu le-as fi invatat in alta parte. In primul rand am invatat sa am rabdare, ca pestele nu il prinzi usor si nu inseamna neaparat ca daca ai montura in apa o sa ai si trasatura.

Practic pe lacul asta am invatat extrem de multe lucruri pe care nu le stiam, incepand cu pescuitul plantat si frica de a intra prima data pe apa, pana la mod de prezentare al momenlii si multe altele. Pentru mine unul faptul ca e greu nu ma supara, ba chiar e mai frumos. Niciodata nu am avut noroc, spre deosebire de alti pescari care au venit prima data undeva si au prins un peste pe care alti se chinuie de ani sa-l prinda, nu, eu a trebuit sa muncesc si nici prin munca de multe ori nu am avut rezultate.

Am avut "sansa" sa prind liber standul A6, intr-o perioada buna ca data 14-17 Septembrie. Pregatirile le-am facut cu o saptamana inainte. Am ales sa merg pe atractie maxima, aveam semnte, pasta solubila, bile solubile si bile fierte, in care am turnat lichid nutritiv din plin. Aveam aproximativ 10 kg de nada pentru cele 3 zile de pescuit. Cu o saptamana inainte de partida, imi straluceau ochii pe prognoza meteo, vedeam ca o sa ploua toate cele 3 zile cat o sa stau. Din pacate Luni, prognoza s-a schimbat si arata soare si foarte cald, 30+. Initial nu m-am gandit ca o sa fie o problema, singura mea grija era sa bata vantul dominant dinspre A9 spre A6/A4. Vantul care urma sa imi trimita peste in fata.

Joi ajuns pe balta, peisajul era static, apa era oglinda. Abia se vedeau cateva urme de miscare pe langa maluri. M-am apucat sa descarc masina si am inceput sa ma instalez. Pana la ora 8 seara am reusit sa pun toate cele 3 monturi in apa, pe locuri multumitoare. Nu eram ferm convins ca e bine, dar fiind seara si intuneric, am hotarat sa nu mai stau pe apa sa caut locuri. Vineri a venit un prieten la mine ca mi-a mai spus de cateva locuri. Le-am gasit am mutat balizele pe ele, am reinnoit momeala, am plantat si m-am pus pe asteptare. Caldura si presiunea si-au spus cuvantul, au urmat 3 zile moarte in care nici macar nu am auzit senzorul. Degeaba am incercat sa ma mut pe apa mica, pe apa mare, nimic.

Astept cu nerabdare urmatoarea partida care va fi la sfarsit de Noiembrie. Intr-adevar una dintre cele mai dificile perioade, dar in acelasi timp si frumoase, pentru ca balta se linisteste si intra intr-un fel de hibernare.

Pana atunci va urez fire intinse si imi pare rau ca nu am putut sa va arat si poze cu pesti.

joi, 7 septembrie 2017

In ce merita si in ce nu merita sa investesti

Probabil ca si mine de multe ori v-ati aflat in magazinul de pescuit si dupa ce ati luat tot de pe lista, ati ajuns sa platiti si ati constatat ca aveti de platit o suma foarte mare. Primul lucru care iti vine in minte este" pentru ce platesc eu atat de multi bani?". Cand ajungi acasa incepi sa iti faci un calcul si vezi ca produsele pe care le folosesti sunt de calitate, dar oare ce e important sa fie de calitate si ce nu. In cele ce urmeaza o sa descriu in ce am considerat eu ca trebuie investit si in ce nu.

Lucrurile cele mai importante atunci cand pescuiesti de placere si nu numai, sunt cele care tin de camping si aici ma refer la cort, pat, sac de dormit, lada frigorifica, aragaz. De cele mai multe ori pescarii, lasa pe ultimul plan lucrurile astea si investesc cu mult mai mult in altele care nu iti aduc neaparat satisfactie si nu te ajuta sa te simti bine. O sa exemplific de ce consider atat de importante aceste lucruri:

Cortul

Cortul este foarte important atunci cand faci partide mai mari de 24 de ore, cand vremea se poate schimba si in loc sa fi linistit chiar daca vine o ploaie, trebuie sa te strangi sub o umbrela. Chiar daca ai cort si nu ai unul cat de cat bun, poate sa iti strice partida de pescuit. Am prins intr-o partida, 3 zile de ploaie continua, in momentul respectiv iti dai seama cat de important e cortul, care iti permite sa fi uscat. Am mai stat o noapte in Noiembrie cand era cod portocaliu de vant, cortul a fost cel care mi-a oferit protectie, cand afara te chinuiai sa nu ingheti.

Sacul de dormit

Este foarte important in sezonul rece si conteaza cat de gros este si cat de bine poate sa faca izolarea termica. Pe undele balti ai acces la priza si poti sa bagi o aeroterma in cort sa te incalzesti, dar in cele mai multe cazuri, sacul de dormit este cel care iti ofera confortul termic. Vara fie ai un alt sac mai subtire, fie ai o simpla patura.

Lada frigorifica

O sa scurtez totul spunand ca nimic nu se compara cu o bautura rece in sezonul cald. Un alt lucru important este ca e bine sa nu te trezesti ca ti s-a stricat mancarea cand esti pe balta singur, nu poti sa pleci de pe balta si ramai eventual doar cu niste conserve.

Aragaz

Sunt multi care se duc pe balta cu 2-3 conserve sau cu gratar, dar cand stai mai multe zile, vrei sa manananci ceva cald, mai ales cand e frig. Un ceai cald, iti da forta si iti revii dupa o noapte friguroasa.

Echipamentul de pescuit, este undeva la mijloc, este important, dar nu atat cat considera unii. Pe multi i-am vazut cu bete, mulinete si accesorii care costau cateva mii de euro si aveau un pat de proasta calitate, un cort mic in care trebuia sa ste ghemuiesti ca sa intri. Pentru fiecare primordiale sunt cu totul alte lucruri. Pentru mine unul, este sa am lansete adaptate stilului meu de pescuit, mulinete bune care sa nu-mi creeze probleme si aceesorii care te tin in legatura cu pestele (ace, clipsuri, fire) de calitate medie.

In ce nu investesc foarte mult sunt consumabilele de joasa factura, adica conuri, stopere de orice fel, tot ce inseamna PVA, elastice, anouri, tuburi siliconice, varnis, cutiile de pescuit, gentile. Spre exemplu, stoperele de la Korda sunt ceva de genul 10 lei, iar unele noname sunt 1 leu, o rola de PVA noname e 19 ron / 10 m, una de firma poate sa ajunga si la 50 ron. Diferentele de pret sunt in general de 10/20 ron pe fiecare produs in parte. In momentul in care aduni o sa vezi ca pot aparea diferente de costuri si de 500 ron, cand cumperi pentru un intreg sezon.

Fir intins!

De ce cu 3 si nu cu 4

De curand am facut trecerea de la 4 lansete la 3, iar lucrul asta nu l-am facut din considerente financiare ci mai mult din simplitatea pescuitului. Cand te duci la peste pentru a te simti bine, nu trebuie sa muncesti. Cand ai 3 lansete si vadul pe care pescuiesti e mai linistit, un fir in minus in apa poate sa insemne chiar presiune mai mica pe peste. Pana la urma cu 3 lansete esti mai deschis la schimbare, pentru ca ai mai multe posibilitati, cand ai 4, poti in 24 de ore sa termini toate locurile pe care le crezi bune si sa intri intr-o oarecare rutina. Cu 3 lansete poti sa te concentrezi mai bine asupra respectivelor 3. In trecut, de multe ori a 4 a montura o puneam asa ca sa fie si 70% din timp, prindeam doar pe un singur loc. In trecut am mai pescuit cu 3 lansete si mi se parea mie ca pot sa obtin mai mult cu 4, dar este doar o iluzie, cel putin in partidele de placere.

Un alt lucru care m-a facut sa renunt la a 4-a lanseta, este faptul ca nu ma duc la pescuti sa ma intorc mai obosit decat am plecat, chiar daca poate nu e neaparat foarte multa munca in plus, este destul, sa o desfaci, strangi, pus fir, montura, gasit loc, plantat, nadit, balizat, strans etc......

Asa ca de acum voi merge pe 3 lansete.

Fir intins!!

marți, 16 august 2016

Partida fulger!

Dorul de pescuit si dorinta de a prinde un peste, m-au fortat sa fac o partida pe Moara Vlasiei. Un lac nu tocmai pe gustul meu, dar aveam garantia ca voi prinde peste, fie ce-o fi. Hotararea am luat-o chiar cu o seara inainte, am sunat si am facut rezervare spre coada baltii. Am plecat dimineata plin de speranta si ajuns pe balta, am inceput sa imi intind sculele. Problema mea era ca aveam pe mulinete fir de 0.45 si cu aruncatul din mana nu prea se pupa. Nu mai spun ca am uitat acasa cobra si umbrela.

Revenind la partida, aveam la mine vreo 5 kg de bile semi solubile si imprumutand de la un vecin de stand cobra, am nadit 1 kg din prima, urmand sa intretin daca veneau trasaturi. La carlig aveam diferite combinatii, ba snow man, ba bila simpla fie tare, fie solubila. Ce m-a impresionat a fost aruncarea cu lansetele Velocity, care in ciuda diametrului mare, au aruncat foarte bine, iar confirguratia de inele 50-16, si-a facut cu brio treaba. Sa zic sa fie vreo 90 de m de pe un mal pe celalalt in zona unde ma aflam si simteam ca pot sa arunc lejer pana pe malul celalalt. De multe ori am pus mana pe tambru sa opresc desfasurarea firului, tocmai din frica de a nu ajunge cu plumbul pe celalalt mal. Dupa ce arunc toate monturile la apa, ma pun pe asteptat

Pe la ora 7:30 am cateva bipuri si un run foarte timid, ridic lanseta si mulinez. Imi dau seama ca nu am peste, pun pe seama faptului ca na se mai intampla si ratari. Mai nadesc putin si astept iar trasatura. Trec undeva la 50 de minute si de data asta am un run foarte frumos, ridic lanseta si iar nu am peste. Ceva se intampla, decid sa schimb acele si sa pun niste ace mai mari, cu deschidere mare. Nu trece mult timp si mai vine o trasatura si iar nimic, schimb si la lanseta aceasta acul si le scot din apa si pe celelalte si pun ace nr 4. De aici in colo partida a mers exact cum trebuie, dar era deja ora 10:00, practic am pierdut 3 pesti pana mi-am dat seama care e problema si pana am reactionat. Pe la 10:30 vine si primul peste, avea undeva pe la 7-8 kg.

Nadesc din nou, 3-4 maini de bile si pe la 12 am un run de toata frumusetea. Un peste destul de rau, care a crosetat de 2-3 ori celelalte fire si m-a dus din dreapta in stanga si invers. Puteam sa pun presiune pe peste, dar nu am vrut pentru a nu-l rani. Pestele era ceva mai marisor si era un crap sui. Il estimez undeva la 10-12 kg, nu am stat sa il cantaresc.

Dupa drill si eliberare, deja se facuse ora 12:30, am lansat din nou si m-am apucat sa strang incet, incet. La ora 2 plecam de pe balta, in primul rand datorita caldurii si pentru ca mi-am uitat umbrela acasa. In mod normal nu as fi postat aceasta partida, dar am considerat important sa precizez intamplarea legata de ace, care poate oricad sa se intample. Asa ca in momentul in care aveti mai multe trasaturi ratate, incercati sa schimbati ceva, fie montura, fie marimea acului, fie prezentarea.

luni, 13 iunie 2016

Dimineata pe racoare!

Am fost in perioada 10-12 Iunie, pe standul A8. Cum am mai spus si in alte postari, este un stand foarte greu. Ajuns Vineri seara pe balta, incep discutii cu cei prezenti deja pe balta si aflu ca pestele se prinde pe adancimi mari, de 2,8-3,2 m. Mie unu mi se parea putin ciudat, apa era calda, dar nu intr-atat de calda incat pestele sa se hraneasca la asemenea adancimi. In schimb pe A2, unde e zona cu apa mai mica, se prindea pe 1,5 - 1,8 m. Practic pe standurile cu apa adanca se prindea pe apa mare. Am intrat pe apa si am incercat sa caut locuri cu adancimi diferite si cu profiluri diferite.

Am abordat 4 locuri pe care le stiam, pe unul dintre ele am avut trasatura chiar in partida anterioara de pe A7. Practic am incercat sa vad la ce adancime se hraneste pestele si ulterior sa incerc sa ma mut cu celelalte pe respectiva adancime. La carlig am folosit snowman la toate cele 4 monturi, iar ca nada, am folosit boiliesuri de 18 mm, combinate cu solubile de diferite marimi. Seara s-a apropiat incet si s-a lasat peste balta, linistea era intrerupta doar de oftarile date de meciul Romania - Franta. Dupa meci m-am bagat in cort si am adormit. La ora 4:30 sunt trezit de cateva bipuri scurte, dupa care incepe un run nu foarte disperat, dar era un run. Ies din cort, ridic lanseta de pe rod-pod si dupa 7-8 minute am in minciog, un peste frumos, curat, dar micut de doar 12,5 kg. Trasatura a venit de pe niste movile din fata standului A8, undeva la 90 m in fata, putin lateral dreapta.

Apa era de 1,5 metri si pentru mine era un semn de intrebare, de ce oare se hraneste pestele pe apa atat de mica. Nu a mai venit nici macar o trasatura pana la 12 ziua, dupa care am intrat pe apa iar pentru a replanta si repozitiona monturile in zone pe care le credeam eu mai productive. Cu 2 monturi m-am mutat pe zone cu apa mai mica, iar cu 2 am ramas pe aceleasi zone (una pe movila de unde am avut trasatura, iar cealalta pe apa de 2,8 metri). Cu cele 2 pe care le-am mutat, cu una am incercat sa abordez insula din dreapta stufului, iar cu cealalta m-am dus pe apa de 2 metri, undeva aproape de stuful din fata standului. Seara a venit si fiind intr-un stand vecin, statia incepe sa imi semnaleze miscarea firului. Ajung la rodpod si sesizez un drop, intind firul, dar in continuare swingerul cadea. Ridic lanseta de pe rodpod si imi dau seama ca este un caras, il aduc la mal si il eliberez dupa care replantez montura.

Pe la 11 noapte intru in cort si adorm, la 5 dimineata sunt trezit brusc de un run de toata frumusetea. Trasatura nu se mai oprea, bipurile statiei se transformasera intr-un bip continuu. Incep drill-ul si simt ca mi se opune foarte mult pestele. Linia avea flotor si nu imi faceam probleme de taietura, problema mea acum era ca pestele a luat-o spre stanga si se lovea de celalalt fir, sunt nevoit sa pun forta pe peste ca sa pot sa evit asta. Pentru mine unul a fost unul dintre cele mai frumoase drill-uri, cred ca a durat 20 de minute, in care pestele a plecat de 3 ori cu o forta nebuna, dar nu aveam motive sa mai fortez dupa ce trecuse de firul din stanga. Intr-un final il bag in minciog si il pun in salteaua de primire. Il cantaresc si acul cantarului se opreste la 16,6 kg, dupa ce fac tara  slingului ramane greutatea de 15,3 kg. Il dezinfectez si ii dau drumul.

Se anuntasera ceva ploi, dar la 7 dimineata era un soare de toata frumusetea. Vantul se schimba si la 8 a inceput o ploaie, cat sa ude toate lucrurile atunci cand strangi. Dupa jumatate de ora se opreste ploaia si incep sa strang avand o bucurie in suflet ca am reusit sa prind 2 pesti frumosi, dar cu o strangere de inima pentru ca iar nu am reusit sa imi dobort recordul personal. Astept cu nerabdare urmatoarea partida.